Anmodning om opplysninger fra PPT Sjekk om personen det er snakk om, finnes i systemet via «personer»:
- Er personen deaktivert – gi beskjed på Teams og be dem aktivere personen /sjekke postlista. Når personen er aktivert igjen kan posten registreres på personen og ny sak opprettes. Sakskategori på ny sak er «anmodning om opplysninger». Saksbehandler Oddveig A og Tone D
- Er personen ikke i vårt system – registrer posten på systemsak, på organisasjon Indre Namdal PPT, sak med kategori «anmodning om opplysninger». Saksbehandlere: Tone D og Oddveig A.
- Hvis personen har åpen sak hos PPT, registreres posten som vanlig.
Innsynssaker registreres på samme måte. Henvisning av barn som allerede er i systemet. Hvis vi får en henvisning på en person som allerede er i systemet, registreres henvisningen på personen, ny sak opprettes (oppfølgingssak), Team – alle. Ved spm om henviser, brukes organisasjonen som har henvist. Av og til kommer det feilmelding, "du kan ikke bare ha en henviser". Da må du avbryte og registrere på nytt. Andre systemsaker Det opprettes en mappe pr. organisasjon. Ulike sakstyper:
- Førhenvisning / tidlig innsats
- Veiledning
- Administrasjon f.eks. generelt brev inn
- Analysemodellen
- Henvisning
Sladding av originale dokument i mappa
Dersom et dokument må sladdes av personvernhensyn, må originaldokumentet skannes inn i systemsak til Indre Namdal PPT, sakstypen Administrasjon. Tittel: Originaldokument <tittel> sladdet i mappa til personene. Det er saksbehandlerne som skal sladde, og de får det antall kopier skrevet ut som de trenger. Sladdet dokument skannes inn på personene etterpå. |