Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no

Registrere post når det ikke er opprettet klient

Printer-ikon  Utskriftsvennlig versjon

Noen ganger får vi tilsendt post om barn som ikke er klienter i PPT. Det kan være for eksempel innkalling til førhenvisningsmøte, epikrise eller anmodning om opplysninger fra barnevern.

Da har vi to alternativ:

1) Sjekk med saksbehandler/fagleder om vedkommende er kjent, og om de mener de venter på en henvisning. Da kan posten skannes inn ogskal  ligge på vent i posteregisteringen til henvisningen kommer.

2) Legge inn posten på organisasjonen som har sendt dokumentet i en systemsak.

• Skann inn dokumentet som vanlig (egen rutine).
• Gå inn på «saker»
• Øverst til venstre får du valget mellom systemsaker og personsaker – trykk på systemsaker
• Trykk på «registrer ny systemsak», markert med grønt, til høyre i bildet.
• Velg sakstype
• Velg organisasjon (Den organisasjonen som har sendt dokumentet).
• Velg tilhørighet
• Velg Team – alle
• Opprett sak

Nå kan du gå videre til postregistrering og hente opp det dokumentet du skal legge inn
• Registrer som vanlig
• IKKE legg inn klient, men legg inn organisasjon isteden.
• Nå kan du velge sak – velg den systemsaken du nettopp opprettet, eller sak som passer best til dokumentet.
• Trykk på registrer post i saken.