I perioden 01.01.2006 til 31.12.2014 Kommunene Bjugn og Ørland skal gjennom interkommunalt samarbeid finne optimale løsninger til lavest kostnad gjennom stordriftsfordeler. Kommunene samarbeider om en felles løsning for elektronisk saksbehandlingsprogram, som skal driftes 24 timer i døgnet, 7 dager pr. uke Målet er å;
- få et felles elektronisk saksbehandlings- og arkivsystem for begge kommunene
- bidra til effektiv og korrekt saks- og publikumsbehandling og til rasjonelle relasjoner i forhold til kommunens samarbeidspartnere eksternt.
Ørland og Bjugn kommuner innfører dette fra 01.01.2006 . Kommunene er i databasen definert som egne organer med en egen journalenhet. Ørland kommune skal fra 01.01.2006
- ha ett felles postmottak (rådhuset) for alle sine virksomheter
- bruke sak- og arkivsystemet ePhorte til saksbehandling og registrering av saksdokumenter
Felles postmottak skal journalføre og skanne all inngående sakspost. Databasen for sakarkiv ePhorte ble skilt 01.01.2015 da Bjugn kommune avsluttet samarbeidet, og arkivdeler benevnt med BK ble lagt i historisk og søkbar database. Databasen har følgende oppbygging for begge kommuner;
|