Kommunene Bjugn og Ørland skal gjennom interkommunalt samarbeid finne optimale løsninger til lavest kostnad gjennom stordriftsfordeler. Kommunene samarbeider om en felles løsning for elektronisk saksbehandlingsprogram, som skal driftes 24 timer i døgnet, 7 dager pr. uke Målet er å;
- få et felles elektronisk saksbehandlings- og arkivsystem for begge kommunene
- bidra til effektiv og korrekt saks- og publikumsbehandling og til rasjonelle relasjoner i forhold til kommunens samarbeidspartnere eksternt.
Ørland og Bjugn kommuner innfører dette fra 01.01.2006 . Kommunene er i databasen definert som egne organer med en egen journalenhet. Ørland kommune skal fra 01.01.2006
- ha ett felles postmottak (rådhuset) for alle sine virksomheter
- bruke sak- og arkivsystemet ePhorte til saksbehandling og registrering av saksdokumenter
Felles postmottak skal journalføre og skanne all inngående sakspost. Databasen har følgende oppbygging for begge kommuner;
|